onsdag 2 juni 2010

Ny uppdatering!

Som jag lovade min kära mamma sklle jag översätta mitt förra inlägg. Å visst håller jag vad jag lovar min mor. Så här kommer översättningen och snart ytterligare ett annat inlägg om mina senaste dagar!

Jag såg att det varit dålig uppdatering här på sidan på senaste tiden. Tror jag slutade uppdatera där någonstans runt fredag. Sedan dess är det en del saker som skett, både inom jobb men självklart fritidsaktiviteter också.

I lördags hade jag sleep på morgonen på mitt schema, vilket innebär att jag kan få sova några timmar extra då jag jobbar (haft transfer) på natten. Så jag och Emily som även hon hade sleep på schmat tog på oss biknin och kilade bort till Azalea för att jobba på brännan lite. Runt klockan 15.00 mötte vi upp på kontoret innan det begav av för välkomstmöte på EV-restaurang. Efter mötet gick Emily direkt till kontoret, hon han inte hem om den stackaren. Hon hade en natt transfer som väntade. Jag traskade vidare hemmåt till mitt kära hem, hoppade in i duschen för att göra mig redo för kvällen.

Mötte upp Jennifer och gick bort mot Facebook restaurang för att kolla på Eurovision fast Sverige inte var med i finalen. Hoppades innerligt att Turkiet skulle vinna, då deras låt var otroligt bra. Men Tyskland blev vinnare detta året, minns dock inte ens hur deras låt gick=)

Vår kväll avslutades nere i hamnen på Queens Garden, där jag, Jennifer, Johan och Calle tog oss varsen drink. Var uppe med tuppen morgonen därpå, dags för transfer igen. Kom fram till Antalya flygplats där jag vinkade av gästerna i departurehallen, och tog sen bilen tilsammans med Dogan och Pia till Oscar Hotel. Där skulle vi också stanna fram tills det att vårt flyg landar på natten. Vår pickup från hotellet var klockan 01.30, men innan det hann Pia och jag med lite shopping och även att sova ett par timmar.

Ett par timmar senare ankom vi åter till mitt kära Alanya, och min otroligt efterlängtade säng. Sov ut på morgonen men ändå inte lika länge som vanligt, mötte upp Emily för lunch på Oasis. Återigen var det dags för välkomstmöte, men det slutade med att jag stannade kvar på kontoret istället.

Våra vänner och fd arbetskamrater Susanna och Öner kom igår för att stanna på en veckas semester. Igår gick vi alla , inklusive Dogan till EV för att äta middag tillammans och ta igen förlorad tid och snacka minnen. Efter vår middag sa vi hejdå till dem andra och jag å E fortsatte ner en sväng till hamnen, där vi mötte Timmy och Johan. Vi slog oss ner, och bara ett par minuter senare joinade resten av teamet, Alanya.

Dans, musik och drinkar på Queens Garden blev slutskedet på vår kväll, och runt klockan 02.00 kom vi hem igen. En relativt lugn men otroligt härlig kväll. Jag somnade som en stock, så fort jag la huvudet på kudden.

Vaknade av klockan på morgonen, dags att stiga upp för att jobba. Gissa om jag var trött då!? Men vad finns det att göra, återigen promenerade jag till mina hotellbesök. Så på morgonkvisten började jag på Azak Beach. Å jag kan verkligen inte påstå att jag har haft mycket att göra. Inte många gäster har man träffat på heller, men förhoppningsvis dyker dem upp lite senare idag.

På lunchrasten tog jag pch EMily fart i det klibbigt varma vädret och promenerade upp till Can Hospital, för att besöka Erja. DEn stackaren som ligger inlagd med lugninflamation. Hörde att hon inte uppskattade maten, så påvägen svängde vi inom bageriet och köpte bullar med ostfyllning å någon annan söt historia och även hennes favorit juice - Cappy Apple!

När vi en timme senare var påväg hemmåt igen, passerade vi Tisdagsbazaren, blev en snabbis inomdär och kom ut med 1kg körsbär och 10meter tyg som vi ska klä in våra otroligt fula soffor med. Så inshallah ska vi försöka få rätt på det senare idag.

Nu är det åter tid för jobb, får se om jag hinner uppdatera senare, Ikväll är det nämligen utgång som gäller. Emre Aydin har konsert nere i hamnen, och vår älskade Teresia är ju här på besök. Då är utgång ett måste och börjar bli en tradition när hon kommer till ALY =)

Sköt om er allesammans!

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar