tisdag 25 maj 2010

Äntligen tillbaka i Alanya

Många av er säkert undrar varför jag startade en ny blogg, när jag redan hade en sedan tidigare. Det är så här att vi alla behöver förändringar och så även jag. Så nu framöver kommer det här att vara den plats där jag skriver om mitt liv.
Ett liv som en guide / reseledare för Detur i Turkiet, Alanya. Anledningen till att jag valde att starta upp den här bloggen är för att det är ett trevligt och enkelt sätt för mig att uppdatera mina vänner och familj (givetvis andra också) hemma, om hur jag har det, vad jag gör, hur jag mår och så vidare.

Det är inte alltid att du har tid och möjlighet att ringa, text eller kontakt med alla dagligen. Då tänkte jag att detta måste vara det smartaste och mest effektiva sättet att hålla kontakten med dem där hemma.

För er som undrar varför jag skriver på både engelska och svenska är orsaken, att det blir ett vänligt sätt att göra mina vänner världen över, som inte talar svenska förstå vad jag skriver.

För er som inte vet, är jag just nu ute på min tredje säsong som guide för charterbolaget Detur. För att fatta mig kort; jag älskar mitt arbete och det sätt jag lever mitt liv i utlandet.

Lite mer än en vecka redan har gått, sedan jag kom tillbaka hit i Alanya. Jag måste säga att det känns som om jag var här i går. Samma områden, samma arbete, samma hotell, samma människor, samma mat men bara nya detur-ansikten. Jag måste säga, det är fantastiskt att vara tillbaka (även om Jag saknar mina Detur oldies dagligen)

En hel del saker har pågått så tiden för att skriva här inte har varit tillräckligt, och ikväll hänger mina ögon inte riktigt med mig, så det blir inte så länge i kväll. De dagar som passerat har varit fulla av förberedelser för arbetet, flytta in i min lägenhet, lära känna nya guider, fotbollsmatcher, möten, överföringar, fester och delen då jag försöker att inte tänka på annat, än att ha kul! Jag tror att det en bra sammanfattning av veckan, och nedan bifogar jag några bilder som jag tagit sedan jag kom hit.

Innan jag gick här jag har jobbat i Hurghada, Egypten. Efter 7 månader av hårt arbete och glädje jag förtjänade tre veckors semester, som jag tillbringade i Sverige tillsammans med vänner och familj. Under dessa dagar hann jag med en del. Jag sov länge, gjorde ingenting, såg filmer, njöt av regnet, pratade i telefon, besökte Akademi Båstad, shoppade, besökte Jenny i Halmstad, åkte en tripp till Gekås, umgås i HBG med Emily, träffade Corre, Sandie, Eve. Å så otroligt mycket mer! Därför har jag även laddat upp några bilder från Sverige och min semester där.

Sköt om er!

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar