onsdag 26 maj 2010

Slutet på min onsdag

Efter att jag avslutat min första del av mina hotelbesök idag kl 11,30 ringde jag Emily och hon mötte mig utanför ett av mina hotell. Då vi bestämde oss för att gå ner till stranden, även om vi fortfarande var klädd i våra otroligt vackra uniformer. Satte oss ner en stund, avnjöt en mycket god Cornetto jordgubbsglass och naturligtvis en Cola Light.

12,30 var det dags för oss att ta bussen, dags att åka ner till hamnen, till en av våra rekommenderade restauranger, Josephs Platz. Där vårt veckomöte ägde rum, där vi även fick fick en smakrik lunch och tid att lära känna våra samarbetspartners från Panda Läder. Mötet varade mycket längre än jag hade förväntat mig så ingen tid att vila under min lunchbreak blev det inte.

Tess, Emily och jag gick tillbaka till kontoret från hamnen (som är en del av min och Emily's inte tar taxi programm, WALK AND SAVE YOUR MONEY!) Gick in en snabbis på kontoret, sen var det var dags att promenera tillbaka till Azak Beach. Sagt och gjort, några minuter senare var jag ´återigen på hotellet.

18,30 Jag slutade mitt arbete för dagen, jag gick hem och började så smått förbereda middagen, medans jag väntade på att E skulle komma hem med lite varor. Pastasallad med oliver, pasta naturligtvis, tomater, fetaost, gurka och bröd blev det.MUMMA!

20,30 möttes alla guider upp utanför vår byggnad, Glaros där vi har våra lägenheter. Tillsammans gick vi till kontoret där vi hoppade in i våra kära minijeepar. Dags för nightjeep safari!! Det betyder galen offroadkörning upp i gigantiska Taurus bergen med mörker och hög musik ... GREAT!

Så nu nästan 5 timmar senare är jag tillbaka i mitt hem, efter en resa jag aldrig glömmer. Det känns som mitt huvud fortfarande snurrar runt! Så jag måste lugna ner mig innan jag hoppar ner under täcker och somnar! I morgon kallar stranden, man har ju en ledig dag! och jag behöver verkligen arbeta på min solbränna lite! Så stranden kommer det att bli!

haha jag måste bara berätta något roligt! Eftersom jag vet att det finns en massa katter som springer runt här i Alanya som inte har något hem, lämnar jag aldrig mina balkongdörrar öppna. Men på något underligt sätt var det en katt (tjock, ful en) som låg på min soffa när jag kom in. Jag fick panik livrädd för katter som jag är, började jag att skrika.. Jenni öppnade hennes dörr och frågade vad som hände. Men hon stängde den snabbt igen när hon hörde att jag hade en besökare. Han hade varit på hennes bikini innan så hon gillade det inte alls. Sedan var jag tvungen att hämta Johan så han fick komma hit och ta ut den, vilket han gjorde med min handduk som jag har till disken.. GRRAAAAHH! Så den går direkt till tvätten i morgon! hehe

Det var allt vad jag gjort idag! Jag hoppas det var något ni gillade att läsa =)
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar