fredag 28 maj 2010

Fredag i Alanya

Dagarna går fort när man har roligt! Jag måste nog ha världens bästa jobb! Fast jobbet innebär mycket slit, långa transfers, arga gäster, nattliga arbeten så älskar jag verkligen mitt jobb! Ångrar inte en sekund att jag åkte tillbaka hit för att ´jobba, då jag varje dag sedan jag lämnade Alanya första gången har längtat hit som en tok. Det som gör jobbet så härligt är att man får så otroligt mycket postivt tillbaka i det man gör, å det är kanonhärligt! Så för er som sitter där ute och är sugna på att prova livet som resledare, vad väntar ni på?! Säger bara en sak, "Get to know the world"!

Efter morgonens hotellbesök tillsammans med min trainee blev det lunch på stan med Johanna, Johan och Linette, sen en sväng inom office sen bar det av mot eftermiddagens hotellbesök. Några timmar senare var jag åter hemma i min kära lägenhet. Slängde av mig kläderna och hoppade in i duschen. Strax därpå kom Emily och Tove på besök med lite mat, nyttigt blev det Burger King. Heheh=) eller inte! Då vi sitter ute på balkongen så får jag se en syn jag önskar att jag sluppit se. En man på andra sidan gatan på ett närliggande hotell, står och posar i stingkalsonger medans en annan man sitter på en stol framför och knäpper på kameraknappen. EFter några bilder försvinner nakenmannen in i rummet och några minuter senare kommer han ut igen, fast då i en annan utstyrlse, vilken består utav en ny färg eller ett nytt mönster på kalsipperna! Han posar, böjer sig hit och dit, och jag Emily och Tove lägger oss dubbla ute på balkongen. Då märker mannen att vi sett honom och vinkar åt oss, och sen fortsätter som om inget hänt. En normal person skulle kankske tagit på sig något eller gått in inomhus och fortsatt. Men ikke, där stod han ett bra tag till i sina miljontals olika kalsongmodeller. Vi tänkte att detta måste ju dokumenteras, så EMily springer upp till sitt rum, och får tag i sin kamera. Å ja då, hon knäpper ett par bilder på honom. Jag lovar att om jag får tag på bilderna så ska jag lägga upp dem här åt er, så ni kan få beskåda hans snygga rumpa.

Nog av detta, la jag mig i sängen för att ladda inför nattens transfer, och klockan 22.15 satt jag Dogan och Emily i en utav våra timeservicesbussar på väg på flygplatsen i Antalya för att möta upp nyankommande gäster. I natt var det OER och OSD som kom på besök. Trevlig för mig som fick en tur inom Side sådär på morogn kvisten. Släppte av gäster på tre hotell där, sen var det dags att styra kosan mot Alanya och dem andra hotellen där.

Nu ett par timmar senare är jag äntligen hemma i min efterlängtade säng. Tänkte att jag skulle krypa ner under täcket alldeles snart. Skrev nyss ett inlägg här men som tyvärr försvann, så jag tog mig i kragen och skrev ett nytt lite kortare. I morgon väntar informationmöte på restaurang EV och sen på kvällen ska jag väl sitta och skämmas på en restaurang över att Sverige inte är med i Eurovision. Men dock kankse avnjuta en god middag och ett glas vin. Mumma!!

Ínnan jag kilar vill jag bara önska min kära habibi, Ahmed GRATTIS på födelsedagen. Önskar jag kunde varit hos honom nu och firat. Men allt blir inte alltid som man villhär i livet. Skulle ha pratat med honom nu i natt på skype men jag tror den stackare har hunnit somna iväntan på att jag skulle komma hem. Men det har jag full förståelse för! så det blir till att gratta honom lite senare idag istället.

Nej gott folk, nu måste jag verkligen sussa! sov gott!

XOXO

2 kommentarer:

  1. Fan det här är inte bra Natha, så fort jag läser din blogg så saknar jag det förbannade jävla skitjobbet och landet... som jag bara älskar... usch, jag slutar läsa... eller nej det vill jag ju inte, saknar ju dig med liksom, och vill veta vad du styr med juuuuu!

    SvaraRadera
  2. inte lätt!! svårt att vara kluven!! tycker allt att du ska fortsätta att läsa=) saknar dej med gumman lilla! du kan jua lltid komma hit å ta en månad å jobba=) pusspuss

    SvaraRadera