torsdag 27 maj 2010

Day Off!

Åter igen springer klockan iväg och det är dags att lägga huvudet på kudden för att sova igen. Tanken var den att idag skulle jag sova ut samt lägga mig i tid. Men inte var det mycket av detta som blev som jag hade tänkt. Nejdå, Igår var vi på nattjeep safari som jag i tidigare inlägg nämnde, mycket rolig kväll förövrigt. När jag skulle stänga ner datorn såg jag att min kära pojkvän var inloggad samt att jag hade förvånandsvärt bra mottagning på mitt internet. Tänkte att ett par minuter på skype kan ju inte skada nu när oddsen för ett samtal utan störningar och eko var liten. Blev lite mer än ett par minuter, klockan 04.15 sa vi godnatt och hejdå.

Fem timmar senare ringer det på min telefon, då är min kära vän Emily uppe med tuppen och redo för beachen. Det var bara att gilla läget, stiga upp slänga på sig något lägga i tvätten i maskinen och sen bege sig mot Damlatas stranden. Så någon sovalänge dag blev det då inte, på min lediga dag å allt.

Väl nere på stranden slog vi oss ner brevid vår kära kollega Annika, och så småningom kom även Cissi och Emma. Blev ett par timmars stekande innan vi tog vårt förnuft tillfånga och klädde på oss och kilade hemmåt igen. Rödbrända, sandiga och fina tog vi en sväng inom Migros för att inhandla lite smått och gott till lunch tillagningen. Blev någon form av schnitzel med kött och ost,till detta blev det pasta, svampsås och lite grönt. Avnjöt en mycket trevlig hemmalagad lunch på balkongen tillsammans med min radarpartner,
Emily.

Mätta och belåtna gick vi på varsett håll, snart dags för vår fotbollsturnering som vi gör en gång varje vecka, hela team alanya. Inga gymnadojjor för min del och fortfarande lite skav i fötterna satte jag mig på avbytarbänken och hejade på dem andra. Gick inte så bra för Galatasaray, men nästa vecka då tar vi dem bannemej!

Hem en snabbis och byta om, redo för melodifestivalen och restaurang Facebook. Pinsamt Sverige!!!! första gången vi inte gick vidare till finalen, å det är verkligen illa! Men då behöver jag inte hänga läpp om jag skulle behöva jobba på lördag då dem visar den stora och slutgilitliga finalen. SKÖNT!

Å nu är jag hemmma i mitt kära hem igen, å vad möts jag av, jo den där förbaskade katten! Denna gång var den dock inte innomhus men ute på min balkong på mina nytvättade kläder. USCH!! den här katten kommer inte att få det lätt nästa gång han kommer på besök! Då är det krig!

Nu kallar sängen för i morgon väntar nya spännande hotellbesök i den svettiga alanya atmosfären! Fast i morgon får jag lite sällskap då jag ska ta med mig en liten praktikant runt på en hotellrunda. En praktikant från min gamla gymnasieskola, härligt! Gäller att göra gamle farbror Nicklas stolt nu!heheh skämt åt sido, dags att dejta kudden! hinner inte översätta detta just nu så det blir att göra det i morgon istället. Godnatt gott folk!

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar